حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

رضای خدا!...

 سلام دوستان من.چون جمعه های گذشته,با مطلبی که نیاز به 

همکاری شما عزیزان داره,در خدمتم.نظرات هفته ی آینده,منعکس 

می شه.مطلبی که برای این هفته انتخاب کردم عنوانش هست: 

 رضای خدا!... 

 چند روز پیش,دوستی در بخش نظرات متنی رو واسم گذاشت که در  

این جا بخشی از اون رو واستون می ذارم: 

 "اگه بدونیم نیت های ما تو زندگیمون چقدر تاثیر گذارند,خیلی بیشتر از  

اون چه که باید به کارامون فکر میکنیم,چون خدا با ته ته دل ما کار داره  

که ببینه چیا توش میگذره.در ظاهر شاید خیلیامون آدمای خوب و  

معقولی به نظر بیایم,ولی وقتی به ته نیت مون نگا میکنیم میبینیم که  

بیشتر کارامون به قصد رضایت خودمون و بندگان خداس,نه خود خدا... . 

بضی اوقات که به کارام نگا میکنم پی به نیت درونی خودم که فک میکنم  

نیت ثانویم باشه میبرم و اینو میبینم که واسه خوشایند خودم یا دیگری  

انجامش دادم و اونجاس که واسه خودم متاسف میشم

 پاسخ من: 

 "سلام دوست من.با حرفات هم موافقم و هم نه!این که نیت باید برای  

رضای خدا باشه و ... رو کاملا قبول دارم.اما دیدم کسانی رو که اولش  

برای جلب توجه دیگران بود کارهاشون و کم کم همین بودن در این حال  

و هوا,اونا رو جهت داد به کار برای رضای خدا!دیدم کسانی رو که به خاطر  

دعای مردم,خدا هم همون اجری رو به طرف داد که اگه برای رضای خدا  

بود,می داد!من نمی گم این خوبه!من می گم اگه هر دلیلی هم که  

طرف داره(و یا خودمون!),اگه این وسط خیری به هم نوع می رسه,چرا  

که نه(منظورم همیشه نیست!)؟!!!مطمئن باش این وسط,خدا هم این  

خیری که در این میون به هم نوع می رسه رو بی جواب نمی ذاره!بازم  

می گم بله,باید کار برای رضای خدا باشه.منم از تظاهر و ریا اصلا خوشم  

نمی یاد.با این حال با حرفات هم موافقم و هم نه!" 

 

 *دوستان عزیز,این مطلب فقط و فقط در مورد نیت های انسان  

دوستانه ی ما آدما,کمک به هم نوع و ... است.پس خواهش می کنم  

در مورد مطالبی که نباید,حرفی زده نشه.تشکر. 

 *خود من به شخصه اگه کار خوبی می کنم و این رو می دونم که با  

گفتنش باعث ترویج اون می شم,اصلا واسم مهم نیست دیگرانی بهم  

بگن ریا کرده! 

 *نیت ها نه این که مهم نیست!چرا هست!اما همیشه هم لزومی  

نیست انقد دقیق و موشکافانه بهش نگاه کرد!گاهی لازمه البته! 

 *روز پدر رو صمیمانه به همه ی پدرای دنیا تبریک می گم(من دیشب  

نبودم که تبریک بگم تو وب!).

نظرات 16 + ارسال نظر
نیلوفر شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:03 ب.ظ http://www.my-little-diary.blogfa.com

عشق فقط زمانی رخ می دهد که انسان فقط خودش باشد با تمامی نیرویش...
ایتالو کالوینو. بارون درخت نشین.

مژگان یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:57 ب.ظ http://Mahivamah.mihanblog.com

به نظرم نیت فقط خیر بودنش مهمه

منصور دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:22 ق.ظ http://www.mansourgholizadeh89.blogfa.com

سلام
انما الاعمال بالنیات (بدرستی که اعمال آدمی از نیت او سرچشمه می گیرد) از کوزه همان برون تراود که دراوست ( بد خوب زشت زیبا)

pari دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:55 ب.ظ http://www.romancesp.blogfa.com

به نظر من کمتر افرادی پیدا میشن که نیتشون به خاطر رضای خدا باشه
ممنون از مطلبت دوست عزیز

shiva دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:46 ب.ظ http://shiva-violet.persianblog.ir

man kamelan ba shoma movafegham nazare man nazare shomast

روشنک دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:20 ب.ظ http://www.roshanak-ar.blogfa.com

سلام

بیشتر مواقع زندگی سخت امروزی بعث میشه که پا روی نیتهای قلبیمون بذاریم وگرنه اکثریت دوست داریم برای رضای خدا کاریو انجام بدیم ولی شاید هنوز به این بلوغ نفسانیمون نرسیدیم.

هنرمندکوچک دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:14 ب.ظ http://honarmandekoochak.blogfa.com

سلام
ممنون که دعوتم کردی گلم
موضوع جالبی بود البته تمام موضوعات شما جالب هست
البته من با هردوتون موافقم چون خدا از رگ گردن به ما نزدیکتر واونی که شما می گید که کسایی هستن شاید برای خدا کاری نکردن ولی خدا پاداششون رو داده این فقط از روی لطف ومحبت خداست وخدا می خواسته یه جورایی اون و به خودش نزدیک کنه وبگه هرچند برای من نبود ولی همینکه برای بندم کاری کردی خودش کلیه وگرنه کاری که برای خدا انجام بشه کجاو اون کجا بستگی به کار داره مثلا کسایی رو میبینم که ماهانه مقداریشون رو خرج کسایی می کنن که ندارن ولی منت سراونها میزاره درسته کار با منت غلط ولی خدا دوبرابر بهش داده چون خدا داناتره وبهتر میدونه چیکار کنه میده که باز برای کمک به دیگران بازم خرج کنه این بحث خیلی فلسفی تراز اونه که من بتونم بگم چون این بحث برمی گرده به فلسفه شناخت خدا وکمتر کسی به این شناخت رسیده ولی در آخر میتونم بگم هم حرف شما درست هم اون دوستتون شما از یه دیدگاه نگاه کردید واون از یه دیدگاه دیگه وچه جالب اینجاست
که خدا این تفاوت هارو داده تا به قدرت خدا بیشتر پی ببریم
این تفافتها خیلی زیبا هستن

sari سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:19 ب.ظ http://Golerooz78.blogfa.com

سلام حس سبز منم نظرت رو قبول دارم بازم بیا تووبم مرسی که لینکم کردی منم لینکت کردمفعلا بای

افسانه سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:48 ب.ظ http://gtale.blogsky.com

سلام برادر خوبم

روز پدر رو خدمت تون تبریک عرض می کنم (البته با اندکی تاخیر)

من هر کاری خیری که انجام می دهم فقط برای رضای خداوند است اما عده ای کار و اقدام مرا و دیگران را ریاکارانه می دونند البته سعی می کنم مخفیانه کار خیر رو انجام بدهم اما در بعضی مشارکت ها که عده ای از آن با خبر می شوند همین افراد برای خودشون تفسیرهای متفاوتی می کنند

موفق باشید

راحیل سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:57 ب.ظ http://avayeyekdel.blogfa.com

بسیار جالب و خواندنی بود
درسته هر کس برای انجام کاری که میکنه نیتی داره
حالا یا میخواد ریا کنه یا نه قلبا" انجامش بده
ولی در هر دو صورت کار خوبه رو انجام داده
تو خوبی کن بذار دیگران بد برداشت کنن
مهم نیست که دیگران چی فکر میکنن در موردت
مهم اون چیزیه که تو هستی و کاری که انجام میدی
تو فقط خوبی کن حتی از سر ریا..........

سیمین محسن نژاد سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:33 ب.ظ http://payame1.blogfa.com

سلام
کار خیر چه ظاهرسازی باشه چه برای رضای خدا . بهرحال خوب است قضاوت با خداست خواست قبول کند پاداش دهد یا خیر ما در حد خالق عالم و دانا نیستیم که بخواهیم روی اعمال دیگران و
نیت شان داوری نماییم.
موفق و شاد باشید

آرتمیس چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:20 ق.ظ http://samakeayyar.blogfa.com


درسته گاهی اوقات باید کارهایی که انجامش میدیم رو بگیم چون اینجوری این کار به قول شما ترویج پیدا میکنه اما گاهی و شایدم بیشتر مواقع بهتره از کارهای خیری که انجام میدیم کسی با خبر نباشه .چون ممکنه که شخصی که براش کار خیر انجام داده شده نخواد این کار رو همه بدونن .من کسی رو میشناسم که اگه یک لیوان آب هم دست کسی بده مدام این کارش رو به همه میگه و به نوعی تو ذوق میزنه این کارش به نظر من باید هرچیزی در حد اعتدال باشه و گفتن کاری که کردیم زمان خاص خودش رو میطلبه که اگه لازم بود گفته بشه و اگه لازم نبود بهتره یک راز باقی بمونه

نیلوفر چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:03 ق.ظ http://www.my-little-diary.blogfa.com

سلام حس سبز.
ممنون که بهم سر زدی :)
والله چی بگم؟ شخصا فکر میکنم اگه هر کسی "رضایت خدا" رو یک اصل واسه خودش قرار بده، کم کم کارهاش هم در همون جهت انجام میشه... و حتی اگه این وسط، باب میل کسی هم رفتار نکنه مهم نیست، چون باز هم رضایت خدا پشتشه!
در کل منم نظری مثل شما و اون دوست عزیز رو دارم :)

لیلی چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:24 ب.ظ

سلام بر حس سبز
من فک میکنم تمام این حرفا و نیتها بستگی ب خودمون داره
اگه من اول بتونم با خودم روراست باشم دیگه بقیه ی قضایا حله...
اگه کاریو میخوام برای خدا انجام بدم باید خالص باشه...
اگه در حق بنده ی خدایی هم قراره کاری انجام بشه بازم باید ناب باشه...
خیلی وقتا دوس داریم ک با ی تیر با دو نشون بزنیم و اینجوری پای ریا و اینا احتمالا میاد وسط...
مشکل ما فک میکنم نداشتن اخلاص تو کارامونه(مخاطب خودم میباشما سوء تفاهم نشه ی وخ)
نیتایی هم ک برای کارامون چ مادی چ معنوی داریم اگه ب نحو احسن بدون هیچ رنگ و لعاب اضافه ای انجام بشه ارزش داره...
البته اینم قبول دارم ک هیچکسی کامل نیستا ولی برای رسیدن ب تعالی داشتن اخلاص میتونه سازنده باشه ک خیییییلی هم سخته...
امیدوارم از بحثتون خارج نشده باشم

مازرونی پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:42 ق.ظ http://mazendroni.blogfa.com

When you pray for others, God listens to you and blesses them, and sometimes, when you are safe and happy, remember that someone has prayed for you.
وقتی شما برای دیگران دعا می کنید، خدا می شنود و انها را اجابت می کند و بعضی و قتها که شما شاد و خوشحال هستید یادتان باشد که کسی برای شما دعا کرده است.

سیما جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:12 ب.ظ http://golhayesheypoori.blogfa.com/

گاهی شاپرکی را میگیری تا خیلی آرام رهایش کنی...شاپرک میان دستانت له میشود...نیت تو کجا!سرنوشت او کجا!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد